Οι ξενοδόχοι βάλλουν κατά του μοντέλου κρατήσεων Airbnb

[ad_1]

Οι προκλήσεις στις οποίες καλείται να αντεπεξέλθει ο ξενοδοχειακός κλάδος καθώς και τα προβλήματα με τα οποία βρίσκεται αντιμέτωπος, με αιχμή την ανάπτυξη της οικονομίας του διαμοιρασμού, την εκτόξευση του πληθωρισμού και τον πόλεμο στην Ουκρανία, που ξέσπασε έπειτα από δύο χρόνια πανδημίας, βρέθηκαν στο επίκεντρο της γενικής συνέλευσης της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων (ΠΟΞ).

Ψηλά στην ατζέντα των αιτημάτων των επιχειρηματιών του κλάδου είναι ένα διαχρονικό -όπως το χαρακτήρισε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) Γιάννης Ρέτσος– πρόβλημα για τον ελληνικό τουρισμό: η ρύθμιση της αγοράς των βραχυχρόνιων μισθώσεων.

«Ο τουρισμός καταλαβαίνει ότι η βραχυχρόνια μίσθωση είναι ένα κομμάτι του προϊόντος, είναι μια παγκόσμια τάση, υπάρχουν πελάτες που το ζητάνε και άρα ως τουρισμός δεν μπορούμε να το απορρίψουμε», τόνισε ο Γ. Ρέτσος, επισημαίνοντας ότι η άναρχη ανάπτυξη της συγκεκριμένης δραστηριότητας εκτός από στρέβλωση του ανταγωνισμού, μπορεί να αλλοιώσει την ποιότητα του τουριστικού προϊόντος.

«Καταλαβαίνουμε τον λόγο που οι κυβερνήσεις δεν ήθελαν να πειράξουν το συγκεκριμένο ζήτημα κατά τη διάρκεια της δημοσιονομικής κρίσης, ήταν καθαρά πολιτικο-κοινωνικό. Ημασταν σε μια δεκαετία μνημονίων, υπερφορολόγησης και υπήρχε μία δυνατότητα στον μέσο Ελληνα μισθώνοντας ένα διαμέρισμα να έχει ένα έξτρα εισόδημα. Αλλά από το σημείο αυτό μέχρι να φτάνουμε σε μια κατάσταση σε όλες τις περιοχές της χώρας να εμφανίζονται επιχειρήσεις και να αγοράζουν ολόκληρα κτίρια, να τα μετασκευάζουν σε ξενοδοχεία με πλήρη παροχή υπηρεσιών και να διατυμπανίζουν ότι ενισχύουν τον θεσμό της βραχυχρόνιας μίσθωσης είναι πέρα από κοροϊδία στους τουριστικούς επιχειρηματίες, που ζουν σε ένα καθεστώς πλήρους ελέγχου, πάρα πολύ μεγάλη ζημιά για την κυβέρνηση και την οικονομία. Εχουμε ένα καθεστώς που στρεβλώνει τον ανταγωνισμό και είμαστε 100% απέναντι και θα το πολεμήσουμε όσο μπορούμε», είπε ο Γ. Ρέτσος.

Αναφερόμενος στις μισθώσεις τύπου Airbnb, ο διοικητής της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ)  Γιώργος Πιτσιλής τόνισε ότι στο πλαίσιο της συνεργασίας της Αρχής με τις τρεις μεγαλύτερες πλατφόρμες μέσω των οποίων μισθώνονται ακίνητα (Airbnb, Scheduling.com και VRBO), μέχρι τέλος του χρόνου δεν θα υπάρχουν αναρτημένα ακίνητα που δεν θα έχουν Αριθμό Μητρώου Ακινήτου (ΑΜΑ).

«Στρέφουμε πλέον το ενδιαφέρον μας και σε άλλες πλατφόρμες, με έμφαση σε εκείνες που διαθέτουν πολυτελείς βίλες στη χώρα. Τίθενται και νέες προκλήσεις. Εργαζόμαστε συστηματικά ώστε να καταστήσουμε ακόμη πιο σαφή τα όρια ανάμεσα στα δύο είδη δραστηριοτήτων και να μην αφήσουμε περιθώρια για καταστρατήγηση. Ταυτόχρονα, εντείνουμε τους ελέγχους μας γιατί είναι σημαντικό να εξασφαλίσουμε τον υγιή ανταγωνισμό», προσέθεσε ο διοικητής της ΑΑΔΕ.

Η έλλειψη προσωπικού

Ένα δεύτερο πρόβλημα το οποίο ανέδειξαν οι επιχειρηματίες του κλάδου είναι εκείνο της έλλειψης προσωπικού. «Η έλλειψη εργαζομένων αφορά όλο το φάσμα των υπηρεσιών, όχι μόνο τον τουρισμό, όχι μόνο την Ελλάδα, όλη τη Νότια Ευρώπη. Είναι πιο σημαντικό απ’ ό,τι νομίζουμε, θα το έχουμε μπροστά μας τα πολλά επόμενα χρόνια. Θέλουμε στρατηγική προσέγγιση του θέματος. Θέλουμε και δύσκολες πολιτικές αποφάσεις, γιατί είναι σαφές ότι δεν φτάνουν οι Ελληνες που θέλουν να ασχοληθούν με τουρισμό για να καλύψουν θέσεις εργασίας. Χρειαζόμαστε εργαζόμενους και από το εξωτερικό με πολύ αυστηρές διαδικασίες, κατά τα πρότυπα και άλλων χωρών», τόνισε ο Γ. Ρέτσος, κάνοντας λόγο για ανάγκη ανάληψης πρωτοβουλιών από την πλευρά του ιδιωτικού τομέα σε συνεργασία με την κυβέρνηση στην κατεύθυνση άμβλυνσης της εποχικότητας, που, όπως είπε, αποτελεί τον βασικό λόγο που δεν θέλουν να εργαστούν νέα παιδιά στον τουρισμό.

«Χρειαζόμαστε πολιτικές απασχόλησης που έχουν να κάνουν με δημιουργία προϋποθέσεων απασχόλησης νέων ανθρώπων τον χειμώνα στους προορισμούς, έτσι ώστε να ξεφύγουμε από πολιτική επιδομάτων στην πολιτική της επιδότησης εργασίας. Αν δεν το κατανοήσουμε και δεν κάνουμε τομές και γενναίες παρεμβάσεις, το πρόβλημα θα το έχουμε τα επόμενα χρόνια όχι ως προς τη λειτουργία των επιχειρήσεων, αλλά ως προς την αλλοίωση του προϊόντος», προσέθεσε. 

Στις ανισορροπίες του κλάδου και στην ανάγκη λήψης μέτρων για την ανακούφιση των επιχειρήσεων που έχουν πληγεί περισσότερο εξαιτίας της πανδημίας επικεντρώθηκε ο Αλέξανδρος Βασιλικός, πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας, λέγοντας πως η υγειονομική κρίση επηρέασε με διαφορετικό τρόπο τα ορεινά ξενοδοχεία από τα ξενοδοχεία πόλης ή τα resorts. «Είναι μικρές οι παρεμβάσεις προκειμένου να ισορροπήσουμε την ανισότητα και πολύ μικρό το δημοσιονομικό κόστος. Είναι πολύ σημαντικό να γίνουν παρεμβάσεις γιατί είναι πολύ σημαντικό να διατηρηθεί ο ξενοδοχειακός ιστός της χώρας σε όλη τη χώρα», είπε χαρακτηριστικά. 

Οι επιπτώσεις του πολέμου

Σχετικά με τη στήριξη των επιχειρήσεων που έχουν μεγάλη έκθεση στη Ρωσία, την Ουκρανία, τη Λευκορωσία και κάποιες άλλες χώρες που έχουν επηρεαστεί σε μεγάλο βαθμό από τον πόλεμο, ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ εστίασε σε τρία αιτήματα. «Εχουμε ζητήσει τρία πράγματα, τα δύο δεν έχουν κανένα δημοσιονομικό κόστος. Το ένα αφορά την αναστολή ασφαλιστικών και φορολογικών για ένα εξάμηνο, το δεύτερο έχει να κάνει με τις επιταγές. Ενα χρόνο χρειαζόμαστε για να μην πτωχεύσουν οι επιχειρήσεις αυτές. Ζητήσαμε επίσης αναστολή σύμβασης μέρους του προσωπικού τους μέχρι τέλος Σεπτεμβρίου, προκειμένου να μη χρεοκοπήσουν. Βάλαμε πολύ υψηλούς κόφτες. Θα πρέπει η έκθεση των επιχειρήσεων αυτών στην αγορά της Ρωσίας είτε να αντιστοιχεί στο 60% των εσόδων του 2019, είτε το 40% του 2021 και να αποδεικνύεται με συμβόλαια», είπε.

Η πορεία της σεζόν

Ως προς την πορεία της φετινής τουριστικής σεζόν, δεν τέθηκαν ποσοτικοί στόχοι, με τον πρόεδρο της ΠΟΞ Γρηγόρη Τάσιο να τονίζει: «Περιμένουμε ένα πραγματικά καλό καλοκαίρι. Είμαστε έτοιμοι να δώσουμε τη μάχη της σεζόν, να αξιοποιήσουμε όσο περισσότερο μπορούμε αυτό το momentum, γιατί έχουμε πλήρη συναίσθηση της σημασίας του τουρισμού για την οικονομία. Εμείς θα δώσουμε τη μάχη μας για το καλύτερο, συνεχίζοντας να χτίζουμε αντοχές και προσδοκώντας τη μεγάλη ανάκαμψη το 2023, προσαρμόζοντας και την τιμολογιακή πολιτική μας στα νέα δεδομένα». 

Όπως τόνισαν πάντως οι ξενοδόχοι, η υψηλή ζήτηση και οι αυξημένες αφίξεις δεν αντανακλούν αντίστοιχα αποτελέσματα και στα ταμεία τους. «Η υψηλή ζήτηση, οι αφίξεις και η αποφασιστικότητά μας να βάλουμε τα δυνατά μας για το κοινό καλό δεν σημαίνει πως τα ταμεία των ξενοδοχείων μπορούν να είναι οι κότες που γεννάνε χρυσά αυγά. Η ανάκαμψη των αφίξεων δεν αντανακλάται με αυτόματο τρόπο στην ανάκαμψη των ταμείων των ξενοδοχείων. Είναι παραμορφωτικός ο καθρέπτης των αφίξεων», είπε ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων Γρηγόρης Τάσιος, αναφερόμενος στο κομμάτι των αφίξεων που χάνεται στην «γκρίζα» περιοχή της παραοικονομίας διαμοιρασμού, στις υποχρεώσεις προς το δημόσιο και τις τράπεζες που άφησε πίσω της η πανδημία, καθώς και στο τσουνάμι ανατιμήσεων στην ενέργεια και στα προϊόντα, που έχει αυξήσει το λειτουργικό κόστος ανά δωμάτιο διανυκτέρευσης κατά 25-30%.

«Είναι λοιπόν πάρα πολύ σημαντική η φετινή πορεία και το φετινό αποτέλεσμα του τουρισμού», είπε ο Γ. Ρέτσος, επισημαίνοντας ότι «αν ο τουρισμός “πιάσει” τα 15 δισ. ευρώ, βάσει Προϋπολογισμού, είναι πάρα πολύ σημαντικό, αν τα ξεπεράσει και φτάσει στο 2019 μιλάμε για 3 δισ. ευρώ επιπλέον, τα οποία με νούμερα 2021 είναι περίπου 1,6-1,7 μονάδες του ΑΕΠ, κάτι πάρα πολύ κρίσιμο». 



[ad_2]

Supply backlink

ΚΕΛΥ ΜΑΒΙΛΗ

Γεια σας, με λένε Κελυ Μαβίλη και ειμαι εκδότρια του <a href="https://nemecismag.gr/">nemecismag.gr</a>. Μου αρέσει η αρθρογραφία και το hobby μου είναι να ταξιδεύω σ εόλο τον κόσμο και να γράφω για αυτά που βλέπω και με εντυπωσιάζουν

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΤΑΞΙΔΙΑ

Οι επτά αγορές με τη μεγαλύτερη δυναμική

[ad_1] Στους βασικούς «τροφοδότες» του ελληνικού τουρισμού για το 2022 αναδεικνύονται οι Αμερικανοί, οι Βρετανοί και οι Γάλλοι τουρίστες, οι οποίοι επιδεικνύουν, όπως φαίνεται μέχρι στιγμής, τη μεγαλύτερη δυναμική. Το έντονο ενδιαφέρον των τουριστών από τις ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γαλλία αποτυπώνεται στον αυξημένο σε σχέση με το 2019 αριθμό των προγραμματισμένων αεροπορικών […]

Read More
ΤΑΞΙΔΙΑ

Κάνουμε την Αθήνα ελκυστικό προορισμό για τους digital nomads

[ad_1] «Δουλειά μου είναι να εργάζομαι καθημερινά για την μεγέθυνση του τουριστικού προϊόντος ώστε να έχουμε μια καλύτερη χρονιά για την Ελλάδα. Στο υπουργείο Τουρισμού μελετάμε με ψυχραιμία όλα τα δεδομένα και ευελπιστούμε στο να τελειώσει αυτός ο πόλεμος», δηλώνει ο υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας σε συνέντευξη που παραχώρησε στο περιοδικό «Ready 2 Board» του […]

Read More
ΤΑΞΙΔΙΑ

Πώς επηρεάζει την τουριστική βιομηχανία η κρίση στην Ουκρανία

[ad_1] “Ψυχραιμία και αναμονή” χαρακτηρίζει τη στάση του ξενοδοχειακού κόσμου της Ελλάδας, μετά και τις πρόσφατες εξελίξεις στην Ουκρανία. Αυτή τη στιγμή δεν παρατηρούνται ακυρώσεις τουριστικών πακέτων για την Ελλάδα, αλλά δυνητικά μπορεί να εξελιχθεί σε πρόβλημα η παρούσα κατάσταση. Οπως τονίζει στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας Αλέξανδρος Βασιλικός, “προφανώς […]

Read More