Πρώτη ανάσα για τα ξενοδοχεία της Αθήνας


Θετικό πρόσημο σε επίπεδο πληρότητας σημείωσαν για πρώτη φορά μετά το ξέσπασμα της πανδημίας του κορωνοϊού τα ξενοδοχεία της Αθήνας το διάστημα Ιουνίου-Οκτωβρίου 2021, καταγράφοντας σε επίπεδο 10μήνου τις καλύτερες επιδόσεις μεταξύ των ευρωπαϊκών μεγαλουπόλεων.

Σύμφωνα με στοιχεία που επεξεργάστηκε η GBR Consulting για λογαριασμό της Ενωσης Ξενοδόχων Αθηνών-Αττικής και Αργοσαρωνικού (ΕΞΑΑΑ), τα ξενοδοχεία της ελληνικής πρωτεύουσας (τριών, τεσσάρων και πέντε αστέρων) κατέγραψαν μέση πληρότητα 57,4% το διάστημα Ιανουαρίου-Οκτωβρίου και τερμάτισαν στην πρώτη θέση της σχετικής ευρωπαϊκής κατάταξης, αφήνοντας πίσω δημοφιλείς προορισμούς όπως η Κωνσταντινούπολη με πληρότητα 51%, το Λονδίνο με 42,6% και το Παρίσι με 39%. Μάλιστα, σημείωσαν τη μεγαλύτερη ποσοστιαία άνοδο σε επίπεδο πληρότητας, με άνοδο κατά 45% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2020. Η μοναδική ευρωπαϊκή πρωτεύουσα που κατέγραψε πτώση σε επίπεδο πληρότητας ήταν το Αμστερνταμ, με μείωση σε ποσοστό 9,2%.

Σε επίπεδο εσόδων ανά διαθέσιμο δωμάτιο, η ελληνική πρωτεύουσα τερμάτισε στη δεύτερη θέση με 57 ευρώ και άνοδο κατά 91% σε σχέση με το 2020, μετά το Παρίσι το οποίο ναι μεν κατέγραψε υψηλότερα έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο (80,55 ευρώ), ωστόσο, σημείωσε μικρότερη άνοδο σε σχέση με το 2020 (47,7%). Πτώση κατά 15,1% και 3,3% κατέγραψαν το Αμστερνταμ και το Βερολίνο αντίστοιχα.

Ως προς τη μέση ημερήσια τιμή, ακριβότερη ευρωπαϊκή πόλη αναδείχθηκε το Παρίσι (206 ευρώ), ακολουθούμενο από τη Ρώμη (152 ευρώ), το Λονδίνο (127 ευρώ) και το Μόναχο (119 ευρώ). Η Αθήνα βρέθηκε στην έβδομη θέση με μέση ημερήσια τιμή δωματίου τα 99,33 ευρώ, σημειώνοντας αύξηση σε ποσοστό 31,8% σε σχέση με το αντίστοιχο 10μηνο του 2020.

Η εικόνα των ξενοδοχείων της Αττικής

Ο Ιούνιος ήταν ο πρώτος μήνας από την εμφάνιση της πανδημίας της νόσου Covid-19 κατά τον οποίο η πληρότητα στα ξενοδοχεία της Αττικής (εξαιρουμένων εκείνων των νησιών του Αργοσαρωνικού και του Πειραιά) κινήθηκε σε θετικό έδαφος, θέτοντας τις βάσεις για τη σταδιακή ανάκαμψή τους.

Συγκεκριμένα, τον Ιούνιο οι μονάδες στην Αττική κατέγραψαν πληρότητα 46,6%, με άνοδο 58,8% σε σχέση με το υποτονικό 2020, όταν, ωστόσο, τον ίδιο μήνα του 2019 η αντίστοιχη πληρότητα είχε διαμορφωθεί σε επίπεδα άνω του 92%. Η πληρότητα στα ξενοδοχεία της Αττικής κορυφώθηκε τον Σεπτέμβριο, ξεπερνώντας το 71% και καταγράφοντας άνοδο σε ποσοστό 92,5% συγκριτικά με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Βέβαια, υπολείπεται ακόμη έναντι του αντίστοιχου μήνα του 2019, όταν η πληρότητα ανήλθε στο 94,7%.

Η μέση ημερήσια τιμή (ADR) δωματίου διαμορφώθηκε στα 102,18 ευρώ τον Σεπτέμβριο, σημειώνοντας άνοδο κατά 52,2% σε σχέση με τον Σεπτέμβριο του 2020. Σε επίπεδο 10μήνου, η μέση ημερήσια τιμή ανέβηκε 31,8% και διαμορφώθηκε από 75,39 ευρώ στα 99,33 ευρώ. Ο Σεπτέμβριος ήταν ο μήνας κατά τη διάρκεια του οποίου τα ξενοδοχεία της Αττικής σημείωσαν και τις καλύτερες επιδόσεις σε επίπεδο εσόδου ανά διαθέσιμο δωμάτιο, το οποίο διαμορφώθηκε στα 72,82 ευρώ από 26,3 ευρώ τον αντίστοιχο μήνα του 2020.

«Οι θετικές επιδόσεις για την Αθήνα από τον Ιούνιο – Ιούλιο ’21 έως και τον Οκτώβριο και με έναν Νοέμβριο χωρίς επισκέπτες μαραθωνοδρόμους, με μια μέση πληρότητα που δεν ξεπερνά το 45% -και μένουμε εδώ, διότι δεν διαφαίνεται κάτι θετικό για τους επόμενους μήνες-, σίγουρα δεν είναι σε θέση να αναπληρώσουν τις τεράστιες απώλειες δύο ετών πανδημίας και όσων προηγήθηκαν τα έτη 2008-2018 ειδικά για τα αθηναϊκά ξενοδοχεία. Στα όσα ήδη αντιμετωπίζουμε σε πανελλαδικό επίπεδο, έρχονται να προστεθούν ένας νέος δύσκολος χειμώνας που δεν γνωρίζουμε πού θα μας οδηγήσει εκ νέου, διεθνώς, θέματα με τις αυξήσεις στα ενεργειακά τιμολόγια, σοβαρά θέματα που αφορούν στην Απασχόληση και τους εργαζομένους», τόνισε η πρόεδρος της ΕΞΑΑΑ Λαμπρινή Καρανάσιου-Ζούλοβιτς, κατά τη συνεδρίαση της 51ης Ετήσιας Τακτικής Γενικής Συνέλευσης Μελών της Ενωσης, εστιάζοντας στην προσθήκη νέων κλινών στο ξενοδοχειακό δυναμικό της πρωτεύουσας. «Βρισκόμαστε ενώπιον ενός κινδύνου υπερπροσφοράς κλινών όλων των τύπων στην πόλη μας, δυσανάλογου με τη ζήτηση και έχουμε σοβαρά θέματα παραξενοδοχίας και αθέμιτου ανταγωνισμού», προσέθεσε.

Από την πλευρά του, ο υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας αναφέρθηκε στις προτεραιότητες του υπουργείου, μεταξύ των οποίων βρίσκεται η υποστήριξη των ξενοδοχείων 12μηνης λειτουργίας, καθώς, όπως είπε, «δέχονται ιδιαίτερες πιέσεις αυτή την περίοδο και μέχρι να ανανήψει ο ελληνικός τουρισμός».





Supply link

ΚΕΛΥ ΜΑΒΙΛΗ

Γεια σας, με λένε Κελυ Μαβίλη και ειμαι εκδότρια του <a href="https://nemecismag.gr/">nemecismag.gr</a>. Μου αρέσει η αρθρογραφία και το hobby μου είναι να ταξιδεύω σ εόλο τον κόσμο και να γράφω για αυτά που βλέπω και με εντυπωσιάζουν

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΤΑΞΙΔΙΑ

SOS από ξενοδόχους για τη ρευστότητα

Τον κώδωνα του κινδύνου σχετικά με τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεών τους και την έλλειψη ρευστότητας κρούουν οι ξενοδόχοι με επιστολή τους προς το επιτελείο της κυβέρνησης, ζητώντας τη λήψη τριών μέτρων για τη στήριξη των μονάδων τους. Οπως αναφέρουν, οι περιορισμοί που έχει επιβάλει η νέα παραλλαγή σε συνδυασμό με την αύξηση του ενεργειακού κόστους […]

Read More
ΤΑΞΙΔΙΑ

Διεθνές σεμινάριο για το μέλλον του κλάδου

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το Κοινό Σεμινάριο (Joint Seminar) που διοργάνωσε το Υπουργείο Τουρισμού την Τετάρτη 1 Δεκεμβρίου στο ξενοδοχείο “Μεγάλη Βρετανία” στην Αθήνα με θέμα «BEST MED & SMARTMED: Ανταλλαγή καλών πρακτικών και δημιουργία συνεργειών». Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του Έργου ΒΕST MED, που χρηματοδοτείται από το Διακρατικό Πρόγραμμα Ευρωπαϊκής Εδαφικής Συνεργασίας «INTERREG MEDITERRANEAN […]

Read More
ΤΑΞΙΔΙΑ

Αισιοδοξία TUI για το τουριστικό καλοκαίρι του 2022

Επαναφορά της τουριστικής κίνησης σε επίπεδα αντίστοιχα με εκείνα του 2019, πριν από το ξέσπασμα της πανδημίας του κορωνοϊού, προβλέπει για το καλοκαίρι του 2022, με βάση τις υπάρχουσες προκρατήσεις, ο Φριτς Γιούσεν, διευθύνων σύμβουλος της TUI, του μεγαλύτερου ταξιδιωτικού οργανισμού της Ευρώπης. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η TUI, στο πλαίσιο […]

Read More